Bedrijf in beeld

Lomans

Als totaalinstallateur verzorgt Lomans al ruim 100 jaar de installaties in gebouwen. Samen met Lomans werken we aan uitstraling met karakter.

meer weten?

Stefan Roorda
advies & strategie

Installateur Lomans verzorgt al ruim 100 jaar installaties in gebouwen van advies en ontwerp tot installatie en onderhoud. Lomans is een bevlogen familiebedrijf. Hoe breng je dit in beeld? Samen met Lomans werken we al jaren aan sterke uitstraling, overtuigende beeldtaal en aantrekkelijk werkgeverschap.

Waardepropositie; goed, voor elkaar in de praktijk

Lomans blijft in beweging. Samen met Lomans en Zeker Zichtbaar gingen we aan de slag om de betekenis van 'Goed, voor elkaar' verder uit te werken tot een krachtige waardepropositie. Het was een proces van veel input verzamelen, schrijven, schrappen, schaven, nog meer schrijven en nog meer schaven. Toen de de kernwaarden eenmaal stevig stonden, was het tijd om in onze studio de verhalen achter de kernwaarden op te nemen met de eigen medewerkers van Lomans. Het eindresultaat is een indrukwekkende campagne met als hoogtepunt een event in de Vue bioscoop in Hilversum. De nieuwe kernwaarden werden gepresenteerd in de grote zaal, met een serie oprechte verhalen van Lomans medewerkers op het scherm. Hier hadden we maanden naartoe gewerkt, vanaf de eerste brainstorms tot de studio-opnames en uiteindelijk de presentatie. De reactie van de medewerkers en hun herkenning van deze kernwaarden als het echte hart van Lomans was de mooiste waardering voor onze inspanningen.

Voor Lomans maakten wij een mooie website.

Bekijk deze website live

Waarom je waarden vastleggen

Een merkverhaal helpt bij het definiëren van de identiteit van je merk en onderscheidt het van anderen. Het stelt je in staat om duidelijk te communiceren wie je bent, waar je voor staat en wat je uniek maakt. Margot Lomans kreeg van haar vader de taak om cultuurdrager te zijn binnen het familiebedrijf. Zij is de aanjager van dit project en ze vindt het belangrijk dat medewerkers de cultuurwaarden begrijpen en elke dag hun best doen om die waarden uit te dragen.

De kracht van herhaling

Goed, voor elkaar krijgt steeds meer vorm als het echte hart van Lomans. Het vormt de basis waarop alle uitingen gebaseerd worden, waaronder de Werkplezier magazines en de fotografie en films die we maken van de projecten die Lomans realiseert. Dat beeldmateriaal brengen we ook bij de medewerkers door middel van narrowcasting; een eigen tv-kanaal voor Lomans waarmee ze op de schermen in hun panden waardevolle zendtijd hebben richting hun collega's. De kernwaarden komen hierop voorbij, maar ook de films en foto's van projecten en gezellige events en collega's worden in het zonnetje gezet.

Echt samenwerken

De samenwerking met Lomans is een mooi voorbeeld van hoe wij graag samen met onze klanten werken aan hun zichtbaarheid. Door de jaren heen hebben we Lomans echt goed leren kennen, waardoor we ook eerlijk en oprecht kunnen adviseren en meedenken. Die relatie helpt ons om echt van toegevoegde waarde te zijn, zowel in het uitwerken van een waardepropositie als in het vastleggen van project en personen in film en fotografie. Wij weten wat waardevol is voor Lomans en daar willen wij aan bijdragen.

Anderen lazen ook

No items found.

Stefan Roorda

Snelheid, creativiteit en drive. Soms op het duizelingwekkende af. Maar altijd met een brede glimlach.

Meer over Stefan

stefan roorda

Snelheid, creativiteit en drive. Soms op het duizelingwekkende af. Maar altijd met een brede glimlach.

.