Branding & vormgeving

KIK Hypotheken

Hoe vertaal je jouw verhaal naar beeld? Samen met KIK Hypotheken gingen we aan de slag met een nieuwe website.

meer weten?

Stefan Roorda
ux design & strategie

Hypotheken? Dan denk je natuurlijk meteen aan die enorme lening die je aangaat. Een periode van het uitzoeken van complexe financiële materie. Je moet er even doorheen bijten. Maar gelukkig word je geholpen door een financieel adviseur. Stropdas, een strak logo en liefst een donkerblauwe kleur in het logo & huisstijl, want dat staat voor betrouwbaarheid & degelijkheid.

Niet bij KIK Hypotheken. Want KIK hypotheken gooit het over een andere boeg. Je hypotheek draait niet om getallen, maar om jou. Het ontdekken van wat mogelijk is voor jou. KIK staat voor kwaliteit, integriteit en kennis. Met het degelijke komt het dus ook helemaal goed. Toch blijft de vraag een laag dieper: waar staat KIK nou écht voor?

Ontdekken van mogelijkheden

Het ontdekken van mogelijkheden. De identiteit van KIK begint met een merkverhaal. Wat (be)merken klanten als ze zaken doen met Team KIK? Aan de hand van de Brand Archetypes zijn we met KIK Hypotheken aan de slag geweest en hier kwam een duidelijk profiel in naar voren:

Energiek - Ambitieus - Avontuur - Prikkelen - Ontdekken - Blijven ontwikkelen - (Bege)leiden - Nieuwsgierig maken - Dromen - Authentiek zijn - Uitdagen & Onafhankelijk zijn.

Allemaal woorden die kernmerken zijn van de Explorer. Het motto van de Explorer is: Ontdek en leef. De Explorer wil 'alles eruit halen wat erin zit'. En precies dat is wat je terugleest in diverse referenties van de klanten van KIK Hypotheken. Mogelijk maken wat onmogelijk leek.

kwaliteit in alles

De K van KIK Hypotheken staat voor kwaliteit. De lat qua dienstverlening ligt hoog. Ook de huisstijl moet daarom kwaliteit uitstralen. Bij Beeldvoerders ontwikkelden we het logo en de huisstijl en werkten deze stijl consistent uit: visitekaartjes, briefpapier, presentaties, een whitepaper, de website, autobestickering, maar denk bijvoorbeeld ook aan de e-mailhandtekeningen.

Hypotheekadvies met karakter

De i van KIK Hypotheken staat voor Integriteit. Zo leer je het team van KIK Hypotheken zeker kennen. Zorgvuldigheid in proces, duidelijke communicatie en betrokken bij jouw dossier.

"Jij bent een pionier, een ontdekker, iemand die geniet van zijn vrijheid. Jouw thuis is de plek waar je jezelf weer oplaadt voor nieuwe avonturen. Geld is voor jou een middel om je doelen te bereiken."

Ook op de website moest dit karakter naar voren komen. Door de bedrijfsfotografie ervaar je een laagdrempelige en persoonlijke kennismaking met de adviseurs uit Team KIK Hypotheken.

Delen is vermenigvuldigen

De laatste K van KIK Hypotheken staat voor kennis. Op de website delen Dirk, Martijn en Ginger aan de hand van blogs kennis. Typisch de Explorer. Zo kan jij blijven ontdekken, leren en up to date blijven. En ook niet onbelangrijk: hierdoor kan een bezoeker de website beter vinden in Google.

Nieuwsgierig? Bekijk de website van KIK Hypotheken hier

Een nieuwe website

De website van KIK bouwden we in Webflow. Over ontdekken gesproken. Webflow is een alternatief Content Management Systeem (CMS) dat kiest voor een moderne visie op websitebeheer. Alles wat je ziet, kan je direct aanklikken en bewerken. Voor KIK betekent dat makkelijk teksten aanpassen, afbeeldingen toevoegen en video's plaatsen. Blijven ontwikkelen en niet stil blijven staan.

"Een website die al mijn verwachtingen overtrof. Direct wat ik wilde, supersnel, mooi helder en overzichtelijk en de professionele uitstraling die ik heel graag wilde. Mooi is het feit dat inmiddels 3 andere collega’s gekozen hebben voor dezelfde website

Anderen lazen ook

Stefan Roorda

Snelheid, creativiteit en drive. Soms op het duizelingwekkende af. Maar altijd met een brede glimlach.

Meer over StefanMaak afspraak
.