Film

Het Verhaal Van Looops

Looops inspireert en helpt met het circulaire denken en doen. Speciaal als het gaat om kantoorinrichting. Een mooie missie. Die boodschap brengen we graag in beeld, want samen kom je verder. Een opdracht waar verschillende Beeldvoerders disciplines aan bod komen.

meer weten?

Daniël Sonneveld
Fotograaf, filmmaker

Samen de cirkel rondmaken

Een volledig circulaire economie in Nederland in 2050, dat is het doel waar Looops aan bijdraagt. Het gaat erom dat we met z'n allen zuiniger en slimmer met grondstoffen omgaan. Eigenlijk is alles al voorhanden, je moet het alleen zien. Looops ziet gebruikt kantoormeubilair als grondstof voor duurzame kantoorinrichting. Waarom volledig nieuwe inventaris als je huidige spullen nog prima geschikt zijn voor een tweede ronde? Daarom maakt Looops van gebruikte producten kwalitatief en origineel kantoormeubilair. Een functionele, duurzame en mooie oplossing. Zo maak je samen de cirkel rond.

Video brengt je boodschap pakkend in beeld

Maar hoe breng je dit verhaal onder de aandacht bij de juiste doelgroep? Daar komen wij in beeld. Tijdens een inspirerende brainstorm met het Beeldvoerders team kwamen we op het idee om het thema van Looops in beeld te brengen door te kiezen voor cirkels. Circulariteit in beweging, zeg maar.

Op zoek naar circulariteit in cirkels

Zo gezegd zo gedaan: het Beeldvoerders filmteam ging op zoek naar de cirkels bij Looops. En als je met dat idee van circulariteit voor ogen rondkijkt, zie je ineens overal ronde vormen om je heen. Bureaustoelwieltjes, koffiekopjes, ronde tafels, een klok, een rol plakband, een ronde magneet op het magneetbord, enzovoort. Kortom: Looops komt tot leven.

Het verhaal van Looops in 'spoken word' en beeld

Passend bij het beeldmateriaal vatten we het verhaal van Looops in woorden. Een sterke tekst die in 'spoken word' wordt toegevoegd aan de video als voiceover om deze extra kracht bij te zetten.

Voor Het Verhaal Van Looops maakten wij een mooie website.

Bekijk deze website live

Hoe zet je video effectief in?

Om video effectief in te zetten werken we met het 3H-model van Google. Google, eigenaar van YouTube, ontwikkelde dit model om je strategie optimaal in te richten. Die drie H's staan voor Hero, Hub en Help, de drie soorten content waarmee je eenvoudig bouwt aan een succesvolle videostrategie. Naast de hoofdfilm (Hero) worden ook korte quotes uit de video gekozen. Die zijn geschikt om in te zetten op social media (Hub & Help).

Next level online uitstraling

Het verhaal van Looops staat dus - in woord en beeld. Tijd voor de volgende stap: werken aan de online uitstraling om het verhaal van Looops voor het voetlicht te brengen. Daarvoor nemen we de website van looops onder handen. De look & feel krijgt vorm, de structuur wordt aangepast en de tekst herschreven in de bijpassende tone-of-voice. Op een prominente plek op de homepage komt de video in beeld. En zo is de cirkel weer rond.

De nieuwe website Looops.nl

Anderen lazen ook

Daniël Sonneveld

Creatief, zorgvuldig en zorgzaam, dat is Daniël. Voor zijn collega's maar zeker ook voor onze klanten.

Meer over Daniël

stefan roorda

Snelheid, creativiteit en drive. Soms op het duizelingwekkende af. Maar altijd met een brede glimlach.

.